Pages

December 24, 2011

Degilnya..

Degilnya kita.
kenapa?
perkara yang dilarang semuanya kita nak buat. perkara yang disuruh taknak pula buat.
PELIK.. PELIK..
betul ker?
betul, semakin dilarang semakin itu kita buat. kita dilarang menipu. tetapi ramai yang menipu. kita dilarang rasuah. tapi ramai yang memberi dan menerima rasuah. kita dilarang makan riba. tapi ramai yang memberi dan menerima riba. kita dilarang menfitnah. tapi ramai yang menfitnah.dilarang mengumpat, tapi ramai yang mengupat sana-mengumpat sini. dan macam-macam lagi larangan tapi kita tetap buat.

TAPI, yang disuruh tak nak pulak buat. disuruh solat. ramai yang tak solat. disuruh bayar zakat, berapa ramai yang diluar sana masih belum bayar zakat. disuruh mengaji, buka AL-QURAN pun entah pernah atau tidak. disuruh amar makruf nahi munkar. diterbalikannya amar munkar nahi makruf. disuruh hormat ibubapa. Ibu bapa bagai orang gaji dirumah bahkan ada yang lebih teruk lagi. dan macam-macam lagi suruhan yang sememangnya sukar untuk dilakukan.

Dunia sudah terbalik. mungkin kiamat semakin hampir. antara sedar atau tidak. kerana diri disibukkan dengan urusan dunia. urusan akhirat ditangguh dahulu. mungkin 'belum dapat hidayah' jadi alasan. perkara yang baik ditolak. yang batil diambil.mungkin sudah bersedia dipanggil Ilahi. dengan amal yang banyak seperti semut. dan dosa yang sedikit seperti gajah. yang bezanya tidak "ketara". ditimbang MIZAN kemuncaknya. penentu syurga atau neraka destinasi terakhir.

Sama-samalah kita mengingati sesama kita. agar yang batil mampu dicegah. yang baik diusaha bersama. SALAM.

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...