Pages

December 25, 2011

dedah.

Dedah sana, Dedah sini.

yer. dedah. dedah tempat yang tak sepatutnya didedah. Cantik sangat ke betis tu sampai nak tunjuk kat orang. cantik sangat ke pusat tu sampai membiarkan mata-mata melihatnya.

kesimpulannya ya. ramai yang beranggapan bahawa susuk tubuh badannya cantik, sebab tu berani nak tunjuk kepada orang. Kalau kaki berkudis, sanggup ke nak tunjuk?? Ironinya persepsi zaman sekarang sememangnya begitu. aset-aset yang dikurniakan ALLAH, digunakan bukan pada tempatnya.

maksudnya, mempamerkan aset-aset dirinya tujuan untuk dibangga-bangga.dipuji-puji. dan dipuja-puja. owh.. malangnya nasib mereka. perkara sebegini dianggap main-main. HUKUM ALLAH yang diperintahkan untuk menutup aurat tidak langsung diendahkan. pengaruh barat jadi panduan. katanya mengikut peredaran zaman. zaman yang semakin hampir ke penghujungnya.

dulunya, bajunya sempurna. kini tidak lagi. yang elok dikoyakkan, yang labuh disingkatkan. yang longgar diketatkan. yang tebal dinipiskan. lama-lama tinggal seurat benang sahaja. NAUZUBILLAH.. kaya dengan harta, tapi baju tak mampu nak beli.

Insaflah wahai taulan. selagi malaikat maut tak datang menjemput.marilah sama-sama kita menutup aurat. jangan biar diri dibakar akhirat. dek kerana diri yang tak ikut syariat.ditinggalkan Rasulullah sebagai wasiat. untuk kita dan yang mengaku umat.

Sekian,

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...