Pages

December 16, 2011

canggihnya..

dalam majalah knowledge banyak menerangkan tentang kajian-kajian mereka tentang masa akan datang. pelbagai teknologi baharu yang akan dicipta yang akan memberi impak yang baik dan tidak baik kepada kita. antara impak yang tidak baik ialah, ia membuatkan manusia menjadi semkin malas. semua kerja mesin yang buat. manusia hanya tekan itu dan tekan ini. sekarang ini pun telah banyak kerja yang hanya menggunakan internet. bayar bil-bil, beli barang, berhubung dengan rakan , dan sebagainya. perkara-perkara seperti ini yang membuatkan manusia malas untuk keluar rumah. tekan sahaja sudah boleh dapat. ini baru tahun 2011, belum lagi 20 tahun akan datang. entah apa lagi teknologi yang memalaskan manusia. hahaha.. canggih tak?? orang-orang barat begitu pandai membuat kajian dan kajian untuk maju kehadapan. kita??? apa yang kita ada?? masih di sini dan di sini.

apa yang dapat kita gambarkan dengan kajian orang-orang barat yang canggih sekarang ni?
kecanggihan zaman sekarang.

sebenarnya, Islam lagi canggih dari mereka. percaya tak??
orang-orang barat hanya menceritakan tentang kajian masa hadapan 20 tahun , 50 tahun akan datang. TETAPI, islam telah menceritakan kejadian yang lagi jauh dari itu. ISLAM telah menceritakan tentang hari kiamat sampai ke alam kubur seterusnya ke akhirat. tetapi mereka?? masih di dunia dan dunia. tak kemana lah dunia ini.

Alquran telah lengkap yang mana menceritakan sejarah. menceritakan apa yang berlaku sekarang, dan apa yang akan berlaku. cuma kita. cuma kita umat islam yang tidak menghayati ALQURAN itu dengan betul.. Percaya tak, kalau kita mengkaji ALQURAN, kita akan lebih maju dari orang kafir?? jadi fikir-fikirkan lah..

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...