Pages

November 23, 2011

Astaghfirullah..

Sehari-hari kita banyak melakukan kesilapan dan kesalahan. Tapi adakah kesalahan itu lebih banyak dari istighfar kita dalam satu hari.????





Di akhir zaman ini memang kita selalu leka. Leka dengan kehidupan dunia. Dunia yang banyak godaan. bukan sahaja godaan dari syaitan, tetapi juga godaan dari pengaruh barat. Godaan yang secara diam masuk ke dalam pasaran umat Islam. Tujuan nya SATU. Iaitu ingin melalaikan Umat Islam dengan kehidupa Dunia daripada beribadah, beristighfar mengingati Allah.


Antara bentuk penjajahan dalaman ialah Hiburan yang TERLAMPAU. Sukan yang berpengaruh hebat.(sanggup bangun malam untuk tengok bola, sedangkan waktu itu adalah waktu untuk berkiamullail). Sosial dalam kalangan   orang islam sudah tidak nampak batasnya. dan banyak lagi pengaruh-pengaruh barat yang ingin meruntuhkan umat Islam melalui hati. Mereka ingin melembutkan hati kita sedikit-sedikit ke jalan yang di murkai ALLAH. 


Jadi kita sebagai umat Islam yang ada kesedaran ini, cuba kita tangkis sedikit demi sedikit untuk menguatkan hati kita seperti hati-hati orang islam di zaman rasulullah. . salah satu caranya ialah dengan beristighfar.. ASTAGHFIRULLAH ...      ASTAGHFIRULLAHH...    ASTAGHFIRULLAH...


Saya menulis artikel ini adalah untuk memperingati DIRI saya sendiri dan juga sahabat yang membaca.. Moga Redha ALLAH bersama dengan orang-orang yang ingin menuju ke jalannya.

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...