Pages

April 27, 2012

Syiriiiikkkkkk

Assalamualaikum...

Hari ini saya akan sentuh bab syirik.kenapa tiba-tiba saya nak sentuh bab syirik?? sebenarnya pai tadi ada pementasan bagi subjek BI.. Kumpulan saya melakonkan watak korporat + Bomoh +cinta terhalang dan juga hantu.. kami sengaja menggabungkan elemen-elemen yang selalu dimainkan dalam drama dan filem-filem melayu..

Mengenai bab syirik, Dalam part bomoh tu.. sememangnya kita tahu syirik itu kezaliman yang amat besar seperti dalam surah Lukman. Syirik terbahagi kepada dua. syirik besar. dan syirik kecil. syirik besar mempersekutu kan ALLAH dengan yang lain. Seperti mempercayai bomoh itu, syirik besar.. kita pergi mintak bantuan kat momoh kenapa?? Allah kan ada. Kenapa tak minta bantuan kat Allah. atau kita tak Yakin dengan Kuasa ALLAH?

Kalau lita minta bantuan kat bomoh.. Bomoh minta bantuan kat jin dan syaitan. jadinya.. kita minta bantuan kat jin dan  syaitan la.. ish.. MUSUH utama kita kita minta tolong.. Sememangnya ALLAH telah Tetapkan NERAKA bagi SYAITAN.. tetapi kita tetap nak ikut juga mereka ke neraka, kenapa??

Walau seteruk mana pun kita, jangan sesekali minta bantuan kepada syaitan!!

JANGAN!!!!
JANGAN!!!!
JANGAN!!!!

MINTA dengan ALLAH. Allah maha segala-galanya.. MAHA MEMBERI REZEKI.MAHA MELIHAT MAHA MENGETAHUI. Kenap kita masih minta kepada syaitan ?? yangs eolah-olah menempah tiket ke NERAKA>>

Ayuh sama-sama kita fikirka.. Bangunlah INSAN.. PERJUANGKAN ISLAM YANG SEBENAR!!!!!!


meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...