Pages

December 2, 2012

Komuniti Sosial

Assalamualaikum..


Hari ini terpanggil untuk menulis setelah ditinggalkan beberapa hari. Laman sosial dan alam amya sekarang ini menjadi medium pengantara untuk merapatkan ukhuwah yang jauh dapat didekatkan. kita semua sebagai satu komuniti baru yang dihubungkan hanya dengan teknologi.

Ia boleh diibaratkan kita bercakap di atas pentas. cuma bezanya kita bercakap ada orang dengar. Dan dalam alam maya kita tulis ada orang baca. Dengar atau baca =maklumat sampai. walaupun cara berbeza tetapi ia satu cara yang sama untuk berkomunikasi.

Jadi sama ada kita bercakap di hadapan orang ramai atau menulis di laman maya. Ia boleh didengar dan dibaca oleh ramai orang.. kalau kita tulis. "sayang I love you". samalah kita cakap dihadapan orang ramai :"sayang I love You" Tak rase janggal ke?? melainkan kita orang yang betul2 gentle dan tak tahu malu.

Kalau kita post gambar-gambar mata bulat, pipi kembang dan sebagainya di alam maya. Kenapa keluar rumah tak buat macam tu?? bukan ke sama je?? tak tomeyy ke?? tomeyy tangat tangat..

Apa salahnya kalau post benda2 yang datang faedah kat kita dan orang lain. Walaupun kecik jasa kita tu, tapi pahalanya berganda apabila ada yang membacanya..

~taktahutulisapanimatadahngangtuk

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...