Pages

March 30, 2012

fesyen...

Hari ni ada presentation BI.. Tajuknya Health and Fashion.. Lack of Preparation but Alhamdulillah.. semuanya baik.. Semuanya terkeluar dari mulut dengan sendirinya. . Walaupun bertembung dengan Test Masorif..(tp cancel last2 minit).. Semuanya dalam satu malam.. nak study masorif + siapkan slides BI.. Alhamdulillah Allah mudahkan ..

Bercakap tentang Health..(Kesihatan) Banyak topik yang kita boleh keluarkan.. Kesihatan diri.. makanan yang sihat.. Gaya hidup yang sihat dan sebagainya..

Fesyen pula, ianya subjektif. setiap orang mempunyai pandangan masing-masing tentang fesyen. Mereka boleh mentafsirkan pandangan mereka melalui fesyen.

Tapi, dalam islam Fesyen yang sebenar adalah fesyen yang menutup aurat.. Kalau nak ikut trend pon biarlah yang mematuhi syarat syariah.. yang lelaki antara pusat hingga lutut.Yang perempuan.. seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tangan. .. Gayakanlah cara mana sekalipon.. asalkan Allah Redha dengan apa yang kita pakai..

Pakaian yang tidak boleh ialah ketat.. sendat.. nipis.. jarang.. mengikiut bentuk tubuh.. nampak warna kulit.. Bagi perempuan sentiasa perlu jaga di tangan dan kaki.. sebab biasanya tempat itu terdedah untuk tontonan umum..

Tudung pulak.. ikutlah nak lilit ker.. nak apa-apa pun.. asalkan menutup rambut.. menutup bahagian dada.. 

Berfesyenlah secara sihat.. supaya anda akan selamat.. di dunia dan akhirat..

meh tengok post yang lain pulak

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...